![]()
![]()
Kas yra būsto pritaikymas asmeniui su negalia?
Būsto pritaikymo paslaugą galima gauti Trakų rajone
Kas yra būsto pritaikymas asmeniui su negalia?
Būstas yra namai, kuriuose gyvena asmuo su negalia.
Toliau šiame tekste būstą vadinsime namais.
Namų pritaikymas yra Jūsų namų remontas.
Tai reiškia, kad Jūsų namai yra remontuojami tam, kad Jums būtų patogu gyventi savo namuose.
Kas yra individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija?
Individualios pagalbos teikimo
išlaidų kompensacijos poreikis reiškia,
kad asmeniui su negalia reikia pinigų,
kad galėtų sumokėti už pagalbą.
Šie pinigai vadinasi individualios pagalbos
teikimo išlaidų kompensacija.
Individualios pagalbos teikimo
išlaidų kompensacijos yra 4 lygių.
Lygiai priklauso nuo to,
kiek asmuo su negalia yra savarankiškas.
Kas gali gauti pritaikytų namų paslaugą?
Pritaikytų namų paslaugą gali gauti:
- Asmuo, kuriam nustatytas neįgalumo ar dalyvumo lygis ir:
- kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis,
- kuris turi judėjimo sutrikimų.
Asmuo turintis judėjimo sutrikimų, tai asmuo kuriam dėl negalios
sunku vaikščioti, judėti ar savarankiškai patekti į namus.
- Asmuo, kuriam nustatytas neįgalumo ar dalyvumo lygis ir:
- kuris naudojasi vežimėliu, ramentais, vaikštyne.
- Asmuo, kuriam yra nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis dėl psichikos ar elgesio sutrikimų.
Jeigu asmuo turi psichikos sutrikimų:
- jam gali būti sunku suvaldyti savo mintis,
- jis gali dažnai jaustis liūdnas.
Jeigu asmuo turi elgesio sutrikimų, jam gali būti sunku greičiau:
- išmokti naujų dalykų,
- priimti sprendimus,
- atlikti tam tikrus veiksmus, pavyzdžiui, pasigaminti maistą.
- Asmuo, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis dėl regos sutrikimo.
Regos sutrikimas reiškia, kad asmuo:
- blogaimato,
- visai nemato.
Kaip asmuo gali gauti pritaikytų namų paslaugą?
Jeigu asmuo nori gauti pritaikytų namų paslaugą,
jis turi parašyti prašymą.
Prašymas yra dokumentas. Kai asmuo parašo prašymą, jis yra įtraukiamas į sąrašą.
Sąraše yra surašyti visi asmenys,
kurie nori gauti pritaikytų namų paslaugą.
Asmenys, kurie yra sąraše,
namų pritaikymo paslaugą gauna pagal eilę.
Tai reiškia, kad pirmas paslaugą gaus tas asmuo, kuris pirmas parašė prašymą.
Kada asmuo gali gauti namų pritaikymo paslaugą greičiau, nei kiti?
Asmuo gali gauti namų pritaikymo paslaugą greičiau, jeigu:
- Asmuo yra nepilnametis.
Tai reiškia, kad jam dar nėra 18 metų.
- Asmeniui yra nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis ir jam yra atliekamos dializės.
Dializė yra gydymo procedūra, kurios metu žmogui valo kraują.
Dializė yra reikalinga, jeigu žmogus turi problemų su inkstais.
- Asmuo mokosi pagal formaliojo švietimo programas.
Tai reiškia, kad asmuo mokosi:
- mokykloje,
- profesinėje mokykloje,
- universitete.
- Asmuo dirba.
- Asmuo juda vežimėliu.
Kokie namai gali būti pritaikyti?
Asmeniui gali būti pritaikyti namai, jeigu:
- Namai priklauso:
- pačiam asmeniui,
- savivaldybei,
Tai reiškia, kad namai priklauso ne asmeniui, o įstaigai.
- asmens atstovui.
Asmens atstovas yra asmuo,
kuris gali priimti sprendimus už kitą asmenį.
Pavyzdžiui, gali priimti sprendimą, kur asmuo gyvens.
Kas bus asmens atstovas gali pasakyti tik teismas.
- Namai yra kito asmens ir jis sutinka, kad namai būtų pritaikyti kitam asmeniui.
- Namai pabaigti statyti ir juose galima gyventi.
- Namai dar nebaigti statyti, bet asmuo nori juose gyventi.
- Namai yra įregistruoti Nekilnojamojo turto registre.
Nekilnojamo turto registras yra sąrašas.
Šiame sąraše yra parašyta, pavyzdžiui:
- kokie namai yra Lietuvoje,
- kokie butai yra Lietuvoje,
- kokie garažai yra Lietuvoje.
Kam reikia pateikti prašymą,
jeigu norite gauti namų pritaikymo paslaugą?
Jeigu norite gauti namų pritaikymo paslaugą,
jums reikia parašyti prašymą.
Prašymąreikiaparašyti
Trakų rajono savivaldybės
Socialinės paramos skyriuje.
Kas gali parašyti prašymą gauti namų pritaikymo paslaugą?
Parašyti prašymą dėl namų pritaikymo gali:
- pats asmuo,
- asmens atstovas.
Asmens atstovas yra asmuo,
kuris gali priimti sprendimus už kitą asmenį.
Kas bus asmens atstovas,
gali pasakyti tik teismas.
Kokią informaciją reikia pateikti,
jeigu norite gauti namų pritaikymo paslaugą?
Jeigu norite gauti namų pritaikymo paslaugą,
jūs turite pateikti šią informaciją:
- savo vardą,
- savo pavardę,
- savo namų, kuriuose gyvena, adresą,
- savo telefono numerį,
- savo elektroninį pašto adresą,
- namų, kuriuos nori pritaikyti, adresą.
Jeigu informaciją apie asmenį pateikia jo atstovas, jis turi pateikti tą pačią informaciją.
Kokius dokumentus turi pateikti asmuo,
jeigu nori gauti namų pritaikymo paslaugą?
Jeigu asmuo arba jo atstovas
nori gauti namų pritaikymo paslaugą, jis turi pateikti šiuos dokumentus:
- prašymą pritaikyti namus,
- pasą arba asmens tapatybės kortelę,
- savininko sutikimą, jei namai priklauso kitam asmeniui.
Savininkas yra asmuo,
kuriam priklauso namas.
Jeigu prašymą teikia asmens atstovas, jis turi turėti dokumentą.
Dokumentas parodo,
kad jis gali atstovauti asmenį.
Kaip galima pateikti dokumentus?
Dokumentus galima:
- atnešti į Trakų rajono savivaldybės Socialinės paramos skyrių;
- atsiųsti paštu;
Jeigu prašymą siųsite paštu,
ant voko užrašykite Socialinės paramos skyriaus adresą.
Socialinės paramos skyriaus adresas yra
Birutės gatvė 28, Trakai.
- atsiųsti elektroniniu paštu;
Parašykite laišką elektroniniu paštu galina.bartkeviciene@trakai.lt
Jeigu prašymą ir dokumentus siunčiate elektroniniu paštu, prašymas turi būti pasirašytas elektroniniu parašu.
Elektroninis parašas yra toks parašas, kurį galima parašyti per kompiuterį.
Tai reiškia, kad jūs galite pasirašyti per kompiuterį.
Elektroninis parašas parodo,
kad dokumentus pasirašėte tikrai Jūs.
- pateikti per atstovą.
Tai reiškia, kad dokumentus gali pateikti asmens atstovas.
Asmens atstovas yra kitas asmuo,
kuris gali priimti sprendimus už asmenį su negalia. Pavyzdžiui, priimti sprendimą, kur asmuo gyvens.
Kas bus asmens atstovas, gali pasakyti tik teismas.
Kai gauna Jūsų prašymą ir dokumentus,
Trakų rajono savivaldybės Socialinės paramos skyrius užregistruoja Jūsų prašymą.
Tekstą lengvai suprantama kalba rengė Jelena Marcinkevičienė.
Tekstą redagavo Inga Daraškienė.
Tekstą vertino Inga Rukuižaitė.
Vertinimą koordinavo Daiva Ivanauskaitė.
© European Easy-to-Read Logo: Inclusion Europe.
Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.
Daugiau informacijos rasite čia: