Trakų rajono savivaldybė - Naujienos:Trakų autobusų stotis: ne tik pastatas, bet nauja gyvenimo kokybė

Trakų rajono

savivaldybė

Trakų rajono savivaldybės merė

Edita Rudelienė

Strateginiai planai

Naujienų prenumerata

Renginių kalendorius
P A T K Pn Š S
29303101020304
05060708091011
12131415161718
19202122232425
26272829300102
Birželis
    2017     

Nevyriausybinės org.

Neformalus jaunimas

Trakų autobusų stotis: ne tik pastatas, bet nauja gyvenimo kokybė
2017-03-12

Pastaruoju metu viešojoje erdvėje atsiranda klaidinančių teiginių bei nuomonių, kad visuomenei išsamiai pristatyti Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektiniai pasiūlymai neva netinka Trakams. Tokiu būdu stengiamasi sudaryti įspūdį, kad Trakuose nieko pakeisti negalima ir sudaromos kliūtys šiuolaikiškai pažangai.

UAB „Trakų autobusai“ eksploatuojama autobusų stotis yra svarbioje vietoje, prie pat įvažiavimo į miestą. Nuo šios teritorijos prasideda miesto lankytojų susipažinimas su visai Lietuvai svarbia ir reikšminga istorine vieta - Trakais, būtent todėl reikalingas visuomenės poreikius tenkinantis objektas -autobusų stotis.

Tai - miesto „vartai“, turintys atitikti tokios paskirties statiniams taikomus šiuolaikinius standartus, jų eksploatacijoje turi būti naudojamos moderniausios technologijos, užtikrinančios keleivių, miesto gyventojų ir svečių geros kokybės kriterijus atitinkantį aptarnavimą. Dabartinė UAB ,,Trakų autobusai“ nuosavybės teise valdomos autobusų stoties būklė neatitinka šiuolaikinių reikalavimų, reikalinga nusidėvėjusių patalpų rekonstrukcija (modernizavimas), transporto priemonių naujų įvažiavimo/išvažiavimo krypčių schemos sukūrimas, keleivių įlaipinimo/išlaipinimo vietų (zonų) įrengimas, keleivių poilsio zonų įrengimas.

Kita vertus, modernizuojant autobusų stotį, kurioje dėl veiklos specifikos apsilanko didelis skaičius žmonių, tikslinga autobusų stoties rekonstrukcijos metu įrengti prekybos paskirties patalpas, kuriose būtų sudaromos sąlygos atvykstantiems/išvykstantiems keleiviams bei miesto gyventojams ir svečiams vienoje vietoje įsigyti skirtingo asortimento prekių ir paslaugų, taip pat įrengti papildomas automobilių parkavimo aikšteles.

Norint pasiekti minėtus tikslus, būtinus Trakų miesto gyventojams ir svečiams, Trakų rajono savivaldybei reikalingos nemažos investicinės lėšos ir papildomi nuosavos ar valstybinės žemės plotai, kurie ribotųsi su Trakų autobusų stoties sklypu, esančiu Vytauto g. 90. Deja, bet rajono savivaldybės biudžetas nėra perteklinis, skolinimosi limitai apriboti, o socialiai būtinų įgyvendinti projektų sąrašas (mokyklos, darželiai, gatvės ir t.t.) taip pat ilgas ir reikalauja kuo skubesnio sprendimo.

Todėl Trakų rajono savivaldybė ir besiribojančių sklypų savininkai nutarė vykdyti bendrą projektą , kurio metu už investuotojo pinigus bus rekonstruojama Trakų autobusų stotis, sutvarkoma visa infrastruktūra, aplinka, plėtojami papildomi prekybinės paskirties pastatų plotai, kuriuose įsikurs smulkiojo verslo įmonės, dviračių nuomos punktai, Trakų turizmo informacijos centras.

Šalia pastatų bus įrengtos papildomos parkavimo vietos miesto gyventojų ir svečių automobiliams, bus įrengta trijų juostų gatvė, sujungsianti transporto žiedą su Bernardinų gatve. Visi šie darbai, kurių preliminari vertė sudarys apie 3 mln. eurų be PVM, bus tik investuotojo lėšos, iš kurių apie 700 tūkst. eurų vertės autobusų stoties patalpos ir autobusų aikštelių infrastruktra nemokamai atiteks Trakų rajono savivaldybės įmonei UAB „Trakų autobusai“. UAB „Trastas“ numatė ir sutartimi įsipareigojo pervesti ir 100 tūkst. eurų paramą rajono savivaldybei, už kuriuos bus sutvarkyta greta esanti kalva bei ežero pakrantės, pėsčiųjų takai. Reikia nepamiršti, kad UAB „Trastas“ atliktų investicijų dėka Trakų mieste sukurs 50 pastovių darbo vietų. Savivaldybės biudžetas taip pat pasipildys ir nekilnojamojo turto mokesčiu, kuris bus skaičiuojamas nuo visos naujų pastatų vertės.

„Trastas“ UAB nuosavybės teise valdo 20,67 arų ploto žemės sklypą Vytauto g. 88, taip pat du besiribojančius sklypus (5,06 ir 9,35 arų ploto) Bernardinų gatvėje. Šie sklypai kartu su autobusų stoties valstybinės žemės sklypu Vytauto g. 90 sudaro galimybes atlikti Trakų autobusų stoties rekonstrukciją, nenaudojant Trakų savivaldybės biudžeto lėšų ir visiškai sutvarkant aplinkines teritorijas.

Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projekto įgyvendinimui buvo parengta turto mainų sutartis, pagal kurią UAB „Trakų autobusai“ perdavė UAB „Trastas“ nuosavybėn 47/100 dalį autobusų stoties pastatų, o UAB „Trastas“ mainais perdavė UAB „Trakų autobusų“ nuosavybėn visą žemės sklypą Vytauto g. 88. Parengtam mainų sutarties projektui pritarė UAB „Trakų autobusų“ valdyba ir Trakų rajono savivaldybės taryba. Mainų sutartyje nustatytas turtų apsikeitimo santykis (47/100 pastato dalis iškeista į 100 proc. sklypo), buvo atliktas pagal tarptautinių turto vertintojų parengtas vertinimo ataskaitas. Mainų sutartis buvo patvirtinta notaro ir įregistruota viešame registre.

Prieš pasirenkant Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projekto teisinį pagrindą ir vykdymo būdą, teisine prasme buvo išnagrinėti kitų Lietuvos miestų savivaldybių įvykdyti autobusų stočių rekonstrukcijų projektai, tarp jų ir tie, kuriems buvo skelbiami viešieji konkursai. Reikia pažymėti, kad Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos atveju Vytauto g. 90 sklypo nuomos teises valdo UAB „Trakų autobusai“, o visaverčiam projekto įgyvendinimui būtini besiribojantys žemės sklypai (Vytauto g. 88 ir Bernardinų gatvėje), priklausantys UAB „Trastas“, todėl vienintelis būdas įgyvendinti projektą pilna apimtimi ir buvo mainai. Tai ir buvo padaryta, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos Konstitucijos, LR Konkurencijos įstatymo, Viešųjų pirkimų įstatymo reikalavimų bei kitų teisės aktų.

Atkreiptinas dėmesys į tai, kad atlikus turto mainus, sandoris ir sutartys su investuotoju UAB „Trastas“, buvusių ir dabartinių Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projekto priešininkų buvo apskųstas Lietuvos Respublikos Konkurencijos Tarybai, Specialiųjų tyrimų tarnybai. Iš minėtų institucijų dar 2016 metų pavasarį Trakų rajono savivaldybė sulaukė detalių paklausimų apie vykdomą Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektą. Buvo pateikti išsamūs atsakymai su visa dokumentacija ir nė viena institucija, susipažinusi su visomis projekto detalėmis, nepradėjo tyrimų, nepateikė papildomų klausimų ar pastabų.

Trakų rajono savivaldybės taryba patvirtino investuotoją UAB „Trastas“ ir projekto įgyvendinimui būtinų teritorijų planavimo dokumentų koregavimo iniciatoriumi, t.y. bendrojo ir detaliojo planų keitimo procedūros buvo atliktos tik UAB „Trastas“ lėšomis. Svarbus faktas, kad bendrojo plano koregavimui (šalia infrastruktūrinės paskirties atsiranda ir komercinė paskirtis) ir Vytauto g. 90 sklypo detaliojo plano koregavimui (pagal pateiktus projektinius pasiūlymus pristatytus visuomenei) pritarė visos kontroliuojančios institucijos, tarp jų ir Kultūros paveldo departamentas bei Trakų istorinio nacionalinio parko direkcija.

Viešojoje erdvėje pasirodė visiškai klaidinanti ir melaginga informacija, kad Trakų rajono savivaldybė prarado valstybinės žemės sklypą Vytauto g. 90 ir jį atidavė privačiam investuotojui, o jos valdomai įmonei atiteks tik nedidelė pastato dalis. Pagal pasirašytą mainų sutartį ir visuomenės aptarimui pateiktus Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus, įgyvendinus projektą, savivaldybės valdoma UAB „Trakų autobusai“ nuosavybės teise valdys daugiau nei 200 kv. metrų naujas, modernias patalpas, daugiau nei 2000 kv. metrų naujai įrengtą autobusų aikštelę (preliminari minėtų objektų sąmata yra 700 tūkst. eurų be PVM), 2 067 kv. metrų ploto sklypą Vytauto g. 88 su visa infrastruktūra (sklypo vertė pagal vertinimo atsakaitą yra 90 tūkst. eurų) ir nuomosis iš valstybės 2400 kv. metrų Vytauto g. 90 žemės sklypo.

Be to, savivaldybė dar gaus 100 tūkst. eurų paramą aplinkinių teritorijų sutvarkymui, o investuotojas UAB „Trastas“ savo lėšomis pastatys ir įrengs visą likusį pastatą su pėsčiųjų pasažu, nuomos patalpomis, viešaisiais tualetais, sutvarkys aplinką ir gerbūvį, įrengs 70 naujų parkavimo vietų bei sukurs 50 naujų darbo vietų.

Iki šiol UAB „Trakų autobusai“ nuomojosi 5881 kv. metrų valstybinės žemės ir turėjo seną fiziškai ir morališkai nudėvėtą apie 205 kv. metrų naudingo ploto stotį bei visiškai nudėvėtą asfalto aikštelę. Ar iš pateiktos informacijos galima teigti, kad Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektas yra nenaudingas Trakų miesto gyventojams ir pažeidžia visuomenės interesą? Priešingai, visuomenės interesą Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos atveju, matyt, labiausiai pažeidžia tie, kurie vedini nesuprantamų asmeninių ar kitų interesų(dauguma jų net ne trakiečiai) nori įsirašyti savo vardus ant sunykusios ir Trakų nepuošiančios stoties griuvėsių.

Trakų rajono savivaldybė yra dėkinga miesto gyventojams už aktyvų dalyvavimą pristatant Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektinius pasiūlymus, bei savo nuomonės, pastabų ir pageidavimų išssakymą įvairiais būdais: skambučiais, žinutėmis, žodžiu. Jaučiame ir vertiname Jūsų didelį palaikymą, kuris yra itin svarbus techninio projekto rengimo stadijoje.

Tikime, kad visos atsakingos institucijos leis spręsti trakiečiams ir rajono gyventojams, jų išrinktiems tarybos nariams ir nedarys kliūčių Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos techninio projekto greitam parengimui ir tvirtinimui, kad dar šių metų vasarą investuotojas galėtų pradėti statybos darbus ir nauja Trakų autobusų stotis su visu kompleksu paslaugų ir naujų erdvių pasitiks miesto gyventojus bei svečius jau 2018 metų vasarą.
 

Trakų rajono savivaldybės informacija
 
 Šiandieninis Trakų autobusų stoties vaizdas.
 
 
 
Naujosios Trakų autobusų stoties vizualizacija.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Trakų autobusų stotis: ne tik pastatas, bet nauja gyvenimo kokybė
spausdinti visus
 
Trakietis 2017-03-14 10:07 spausdinti
Nacionalinis parkas - Trakų bėda. Valstybė išleidžia kosminius pinigus saugomųjų teritorijų tarnybų išlaikymui, o ten šiltose vietose sėdi biurokratai ir tyčiojasi iš žmonių. Ne įstatymai lemia, o tie biurokratai, valstybės tarnautojai, be jokios atsakomybės sprendžia, kam leisti statyt ir kaip statyt. Baisu, kad toks vajus sukeltas dėl autobusų stoties. O tikrajam Trakų senamiestyje, Karaimų gatvėje kiek yra pastatyta namų, kurie visiškai nebūdingi Trakų senamiesčiui. Ir aplamai, jeigu už tilto priešais pilį vyksta tokios grandiozinės statybos, su tokiais rusiais ir padidintu užstatymo plotu ir tai niekam nekliūdo, tai kodėl autobusų stoties statybos užkliuvo. Nacionalinis parkas jau seniai taiko dvigubus standartus. O gal kas negavo eilinio, planuoto kyšio?
gyventoja 2017-03-13 19:37 spausdinti
Viskas tvarkoje. Taip, reikia Trakams naujos autobusų stoties, bet.. Esu pakraupus nac,parku. pries kelis metus projektavome namą. Norėjome modernaus namo. Tačiau pagal nac.parko reikalavimus, stogas tik 45 laips. Stogo danga tik skarda. ir t.t. Šiuo atvėjų yra ribojamas tik aukštis, na ir kas kad tai visuomeninės ir komercinės paskirties pastatas. Gyvenu toj pačioj zonoe kaip ir autobuso stotis, bet man neleido statyti modernaus namo. Kodel vieniems galima kitiems negalima? dėl to , kad jie turi daugiau pinigų?
Puiteikiui ir Co 2017-03-13 18:16 spausdinti
Užteks šmeižti Trakus ir trakiečius. Buvau tame susirinkime su gyventojais ir mačiau Puteikio surežisuotą spektaklį -atvežtas pulkas ale trakiečių nė nežinančių kurioje Trakų pusėje ta stotis, vienoje salės pusėje pats Puteikis su chebra, kitoje jo patarėja su kita atvežtine chebra ir vaidina trakiečius. Pažįstam mes trakiečius, žinom bent iš matymo. Užteks mus durninti. Kuo puikiausiai matėsi Puteikio interesas prastumti Lidlą, tad jokia gamta ir istorija čia ne prie ko. TRAKAMS REIKIA NAUJOS STOTIES. IR TAS PROJEKTAS MUMS TINKA!
Trakų gyventojas 2017-03-13 16:21 spausdinti
Kai 19 a. pabaigoje Paryžiuje pastatė Eifelio bokštą, irgi atsirado protestuotojų, rėkiančių, jog naujas originalus statinys subjaurojo Paryžiaus veidą. Šiandien šis statinys - Paryžiaus simbolis. Tad gal labai nerėkite ir neputokite ant naujos Trakų autobusų stoties projekto, nes šis statinys puikus naujo miesto simbolis. Sėkmės šio projekto vystytojams.
Trakietis 2017-03-13 15:00 spausdinti
VZ paskelbtos ir vizualizacijos žiedo pertvarkos. Atsispausdinau pabandėm pažaisti su keliais išmanančiais žmonėm visas įmanomas situacijas kaip reikės įvažiuoti ir išvažiuoti autobusams, parduotuvės ir turgelio lankytojams, kaip reikės įveikti sankryžą sunkiajam transportui, kaip ją teks įveikti pėstiesiems ir dviratininkams... Na nežinau ką rūkė projektuotojai, bet realiai kamščiai ir avaringumas išaugs drastiškai. Sankryža suprojektuota nelogiška, neintuityvi ir žiopli vairuotojai pridarys bėdos daug joje...
 
1 2 3
Atgal
Jūsų komentaras
Vardas:
El. pašto adresas:
Įveskite patvirtinimo kodą, kurį matote paveikslėlyje
AntiSpam
komentarų: 13